Sharia-segmentet erobrer verdensmarkedet

Presse/medie

Beskrivelse

Efterspørgslen på alt fra mad over aktier til tandpasta, som er produceret i overensstemmelse med islam, stiger verden over i takt med muslimske forbrugeres indkomster. Det gælder især for middelklasseforbrugere i sydøstasiatiske storbyer. Den danske antropolog og førende ekspert i den globale halalbølge Johan Fischer fra RUC befinder sig lige nu i Malaysia for at forske, og han fortæller, hvordan lokale universiteter laver avancerede videnskabelige forsøg på at spore svinerester i alverdens produkter. Johan Fischer fortæller desuden, at der på et tidspunkt blev sat spørgsmålstegn ved, om Colgate var halal, og at det fik selskabets markedsandel til at falde markant, så lokale halaltandpastaer kom ind på markedet i stedet. (Thomas Hebsgaard)
Periode9 jul. 2010

Mediedækning

1

Mediedækning

  • TitelSharia-segmentet erobrer verdensmarkedet
    Mediets navn/udløbInformation
    Dato09/07/2010
    Producer/forfatterThomas Hebsgaard
    PersonerJohan Fischer