SAS sælger ren samvittighed

    Presse/medie

    Beskrivelse

    Når SAS-kunder vælger at CO2-neutralisere deres rejse, går pengene til vindmølleparker i Indre Mongoliet, New Zealand og Indien. Martin Porsgaard, miljøchef i SAS, forklarer, at man har valgt disse tre projekter, fordi de giver en dokumenteret CO2-reduktion. Forskere er ikke begejstrede for SAS' nye koncept. Både Claus Lassen, ph.d. i mobilitetssociologi ved Institut for Samfundsudvikling og Planlægning ved Aalborg Universitet, og Susanne Holmström, lektor på virksomhedsstudier på RUC, mener, at ordningen tager luften ud af en spirende, nødvendig debat om flyrejsers miljøkonsekvenser og bliver en sovepude for de rejsende.- SAS' initiativ hjælper jo slet ikke på at gøre det mere miljøvenligt at flyve. Altså tvært imod kan du jo sige, at det udsætter problemet, for nu kan man jo flyve med forholdsvis god samvittighed, udtaler Susanne Holmström. (Side.6 Sektion. Første)
    Periode15 mar. 2007

    Mediedækning

    1

    Mediedækning

    • TitelSAS sælger ren samvittighed
      Mediets navn/udløbPolitiken
      Dato15/03/2007
      Producer/forfatterLiv Mygind
      PersonerSusanne Holmström