Økonomisk Ugebrev skriver selv, at de leverer artikler og analyser af 'højeste kvalitet'. Men også skjult reklame i strid med markedsføringsloven. Det drejer sig om to investeringstips taget fra Økonomisk Ugebrevs tillæg Ejendomme 2007. Sætninger som; 'Lige nu er priserne historisk lave' og 'Berlin (...) er et oplagt investeringsprojekt', som ifølge professor og ekspert i markedsføringsetik Roy Langer fra RUC, er i strid med god markedsføring. - Jeg mener ikke, at markeringen af, at teksten er en annonce, er tydelig nok. Og det skal den være ifølge markedsføringsloven, siger han. Teksten burde være markeret med ordet 'annonce', men Roy Langer forstå godt, hvorfor ordet ikke er nævnt.- Så undgår man, at læserne umiddelbart ser, at det er en annonce. Man kan sige, at annoncen snylter på den journalistiske troværdighed, siger han. (Side.5 Sektion. Hele)