Brede nyheder er ikke længere en efterspurgt vare i sig selv. Udbuddet er eksploderet i takt med udviklingen af en global online nyhedsstrøm, og samtidig går de traditionelle medier i mere og mere specialiserede retninger. Ritzaus nye administrerende direktør, Lars Vesterløkke, vil nu sætte sig til tegnebrættet for at lave en ny strategi, der skal sikre landets ældste og største nyhedsbureaus overlevelse.- Vores kerneprodukt - nyheder - falder i værdi, så vi skal udnytte andre forretningsmuligheder meget bedre og sælge vores produkter til mange flere, end vi gør nu, siger han. Og at Lars Vesterløkke står over for lidt af en udfordring, bekræftes af professor Jørgen Poulsen fra RUC:- Alle de nye områder i medieverdenen og i særdeleshed på nettet gør Ritzaus aktiviteter mere komplekse. Og når kompleksiteten øges, bliver det sværere at blive enige om, hvilken vej man skal, siger han. (Side.5-6 Sektion. Børsen Medie Marked)