Red verden mens du shopper

Presse/medie

Beskrivelse

Fænomenet brand aid er en kombination af varemærke, internationalt hjælpearbejde og helst også berømtheder, og det er et hastigt voksende fænomen blandt store internationale producenter af forbrugerprodukter. - Brand aid kommer til Danmark, det kommer hurtigt, og vi gør klogt i at være forberedt, siger udviklingsforsker Lisa Ann Richey fra Roskilde Universitetscenter. I en netop udkommet bog beskriver hun og kollegaen Stefano Ponte fra Dansk Institut for Internationale Studier, hvordan brand aid tilsyneladende giver mulighed for at redde verden, mens man shopper. Men det kan mindske forståelsen for fattigdom i verden, når vi skal forbruge for at donere penge. Hjælpeorganisationerne er dog glade for de ekstra støttekroner.
Periode9 sep. 2011

Mediedækning

1

Mediedækning

  • TitelRed verden mens du shopper
    Mediets navn/udløbTænk
    Dato09/09/2011
    Producer/forfatterRegner Hansen
    PersonerLisa Ann Richey