Nye former for strategisk kommunikation

  • Rasmus Jønsson

    Presse/medie

    Beskrivelse

    Et eksempel fra Køge, hvor Venstres bestyrelse udstyrede en af deres byrådskandidater med et færdigskrevet læserbrev, viser, at politikernes budskab i valgkampen ofte bliver ensrettet og skræddersyet til den enkelte kandidat. I eksemplet bad Venstres næstformand Mads Møller en byrådskandidat skrive sit eget navn under et indlæg, som omhandlede ejendomskatten, fordi kandidaten boede i en lejebolig. Ekspert i politisk kommunikation og lektor ved Roskilde Universitet Rasmus Jønsson siger, at den type strategisk kommunikation længe har været normen i landspolitik og også er på vej frem i lokalpolitik. Han tilføjer, at det enkelte byrådsmedlem bliver brugt som platform, da det giver højere troværdighed, hvis et budskab om ældrepolitik kommer fra en pensionist.
    Periode24 sep. 2009

    Mediedækning

    1

    Mediedækning

    • TitelNye former for strategisk kommunikation
      Dato24/09/2009
      PersonerRasmus Jønsson