Ny chefredaktør lancerer "den planlagte avis"

Presse/medie

Beskrivelse

Den nye chefredaktør på Morgenavisen Jyllands-Posten, Jørn Mikkelsen, skal være med til at stoppe oplagsfaldet og tegne en mere tidssvarende version af avisen. Ifølge mediesociolog fra RUC, Ida Schultz, har avisen med strategiskiftet erkendt, at dagbladene ikke længere kan fortsætte på rutinen. - Det er et forsøg på at løse den gordiske knude, som alle dagbladene står med lige nu - nemlig hvordan man skal holde på læserne. Ved at fjerne sig lidt fra fællesstoffet, giver JP dels sig selv en skarpere profil i forhold til netmedierne, dels muligheden for i højere grad at tilpasse sit indhold til læserne og dermed lægge afstand til konkurrenterne, mener Ida Schultz. (Side.2-3 Sektion. Børsen Medie Marked)
Periode14 maj 2008

Mediedækning

1

Mediedækning

  • TitelNy chefredaktør lancerer "den planlagte avis"
    Mediets navn/udløbBørsen
    Dato14/05/2008
    Producer/forfatterAyoe Maria Jurhagen
    PersonerIda Willig