Morgenaviserne får nyhedstæsk af tv, internet og tekst-tv

Presse/medie

Beskrivelse

Den første undersøgelse af danskernes samlede brug af nyhedsmedier viser, at internet er danskernes foretrukne nyhedsmedie, når det kommer til at skabe overblik. Herefter følger andre elektroniske vidundere som tv, tekst-tv og radio, inden morgenaviserne slæber sig over stregen på en femteplads. Det resultat er klart det mest overraskende for os,« konstaterer professor i kommunikation Kim Schrøder, som står bag undersøgelsen 'Danskernes brug af nyhedsmedier: et nyt landkort'. »Internetnyheder har malerisk været beskrevet som det danske medielandskabs vulkan, der hele tiden er i udbrud, og som de omkringliggende medier har frygtet ville begrave dem. Nu viser det sig, at de har haft ret. Vulkanen er allerede langt større, end vi troede, og den vokser,« lyder det fra Kim Schrøder, professor ved Institut for Kommunikation, Virksomhed og Informationsteknologier på Roskilde Universitet.
Periode20 maj 2009

Mediedækning

1

Mediedækning

  • TitelMorgenaviserne får nyhedstæsk af tv, internet og tekst-tv
    Mediets navn/udløbVidenskab.dk - Berlingske Business.dk - Markedsføring - Danske Dagblades Forening
    Dato20/05/2009
    Producer/forfatterThomas Hoffmann
    PersonerKim Christian Schrøder