De danske regioner foreslår at indføre kørselsafgifter for at sikre mobilitet. Et forslag som blandt andet bliver hilst velkommen af Per Homann Jespersen fra Roskilde Universitetscenter. Han ser ikke andre muligheder for at løse trafikproblemerne end med en mere og bedre kollektiv trafik.- Man skal gøre den kollektive trafik hurtigere end bilerne. Der skal være hurtige busbaner inde i byerne, og så skal man give busserne adgang til nødsporet på motorvejene, mener Per Homann Jespersen blandt andet. (Øvrige kilder: Morgenavisen Jyllandsposten, 10-04-2008, 1. sektion, side 1) (Side. Sektion. Default)