Mennesker og Medier - Debattonen på Facebook

    Presse/medie

    Beskrivelse

    Kristian Kulmbach er 19 år og lige droppet ud af sin uddannelse. I stedet lever han af at lave videoer og lægge dem på YouTube. Tre gange om ugen optager han en video om sin dagligdag i Holsted og lægger den ud på videodelingstjenesten. Hver video når ud til hans flere end 60.000 abonnenter. Kristian Kulmbach er langt fra den eneste. En lang række andre unge almindelige danskere tjener penge på at dele video og tekst på internettet. De er i gang med den ultimative demokratisering af mediebranchen, men kommercielle virksomheder som McDonalds og Arla og professionelle agenturer truer den udvikling, mener kritikere. I ugens program skal vi blandt andet med en gruppe unge på besøg i deres professionelle agentur. Derudover har to forskere optalt 3.800 debatopslag på nyhedsmediers Facebook-sider og fundet ud af, at debatten ikke er så hård, som mange medier har fremstillet det de seneste måneder. "Det passer simpelthen ikke, at folk primært råber ad hinanden," som den ene forsker har udtalt til MediaWatch. Vært: Hakon Mosbech.
    Periode19 dec. 2014

    Mediebidrag

    1

    Mediebidrag