Markedstænkning har sin pris

  • Hanne Dam

    Presse/medie

    Beskrivelse

    Hanne Dam, journalist og underviser i journalistik på RUC, har skrevet en kronik i Information. Her udtrykker hun bekymring for, at journalistikkens væsentlighedskriterium er sat under pres af markedets kyniske individ-orientering. Det er specielt den pågående gratisaviskrig, som har indført nye kriterier for nyheder - og det er ikke væsentlighedskriteriet. Nærmere nærhed-, billed-, hygge- og sex-kriteriet, skriver Hanne Dam. Hun skriver også, at nogen må holde fast i at bedrive magtkritik, ellers vil alt handle om f.eks. Britney Spears og lignende. (Side.16 Sektion. Første)
    Periode9 feb. 2008

    Mediedækning

    1

    Mediedækning

    • TitelMarkedstænkning har sin pris
      Mediets navn/udløbInformation
      Dato09/02/2008
      Producer/forfatterHanne Dam
      PersonerHanne Dam