Ifølge Karen Sjørup, ligestillingsforsker ved Roskilde Universitetscenter, er der større status i at være sportsstjerne som mand end som kvinde. Debatten er blusset op i kølvandet på håndboldherrernes EM-sejr i Norge og den efterfølgende festivitas. - Når kvinderne spiller, taler vi om, at pigerne klarer det godt, men når mændene spiller, er det selve nationen, der står på spil, forklarer hun og påpeger, at mændene også tjener langt mere end kvinderne, der ofte må varetage et job ved siden af deres sport. (Side.2 Sektion. Hele avisen)
Periode
29 jan. 2008
Mediedækning
1
Mediedækning
Titel
Mandlige sportsstjerner flyver højest og skinner klarest