Lærere har forkert tilgang til mobning

Presse/medie

Beskrivelse

Når mobbede elever går til læreren for at få hjælp, er det langtfra altid sympati, der møder dem. Mange lærere har nemlig en forkert tilgang til mobning. Mens der er enighed om, at børn skal lære at tale åbent om egen mobning, har lærere og andre voksne ofte svært ved at erkende, at de selv kan være en del af problemet. Det viser en række nye undersøgelser af mobning i folkeskolen, som tilsammen peger på, at lærere er nødt til at arbejde meget mere med at være rummelige over for hinanden og eleverne. Jan Kampmann, professor ved RUC, har netop afsluttet et projekt, hvor han på en række skoler og daginstitutioner har fulgt, hvordan kampagnen Fri for mobberi er ført ud i livet. Han konkluderer, at der flere steder er problemer med de voksnes omgang med hinanden og børnene, men at de voksne har svært ved at erkende dette.
Periode24 aug. 2009

Mediedækning

1

Mediedækning

  • TitelLærere har forkert tilgang til mobning
    Dato24/08/2009
    PersonerJan Kampmann