Kvinder elsker at være i 30'erne

Presse/medie

Beskrivelse

Kvinder i 30'erne er blevet de nye modeikoner for mange kvinder i 20'erne, mener Julie Sommerlund, lektor og uddannelsesleder på Center for Tekstil og Beklædningsdesign på Danmarks Designskole. - 30'erne er blevet det perfekte årti for kvinder. For nu er modenheden på plads, samtidig med at man stadig ser knaldgodt ud og bliver anset for at være ung, siger Julie Sommerlund. Kvindeforsker og sociolog på RUC Karen Sjørup er enig. Hun mener, at idealet har rykket sig, og at typer som Helena Christensen nu er idealet for de purunge. - Det ligger i tiden, at man skal udtrykke sin personlighed og invidualitet, og aldersgrænserne har rykket sig. I dag er man voksen i 30'erne og ved, hvem man er - samtidig med, at man har økonomien til at være tjekket, siger Karen Sjørup.
Periode29 mar. 2011

Mediedækning

2

Mediedækning

  • TitelKvinder elsker at være i 30'erne
    Mediets navn/udløbUrban
    Dato29/03/2011
    Producer/forfatterElisabeth Hamerik Schwarz
    PersonerKaren Sjørup
  • TitelKvinder elsker at være i 30'erne
    Mediets navn/udløbTv2.dk
    MedietypeFjernsyn
    Dato29/03/2011
    PersonerKaren Sjørup