Kunsten at sælge et dårligt regnskab

  • Roy Langer

Presse/medie

Beskrivelse

Det er svært for de danske virksomheders ledelser og bestyrelser at fremlægge de dårlige regnskaber, vurderer flere kommunikationseksperter. Det er en meget svær balancegang at skulle forklare de dårlige resultater, og én løsning kan være at fyre direktøren, men det er samtidig en farlig strategi. Roy Langer, professor i virksomhedskommunikation ved RUC, mener, at Mærsk-fyringen af Jess Søderberg var et forsøg på at forklare dårlige nøgletal med direktørens dispositioner. Professoren er samtidig skeptisk over for den stigende tendens med direktørfyringer.- Jeg tror simpelthen ikke på, at der er så mange dårlige direktører i Danmark, lyder vurderingen. (Side.46-48,50 Sektion. Første)
Periode16 maj 2008

Mediedækning

1

Mediedækning

  • TitelKunsten at sælge et dårligt regnskab
    Mediets navn/udløbBerlingske Nyhedsmagasin
    Dato16/05/2008
    Producer/forfatterThomas Laursen
    PersonerRoy Langer