Krisens tivolisering

    Presse/medie

    Beskrivelse

    Henrik Jensen, forfatter og lektor i historie på RUC, forholder sig i en kronik til den omsiggribende økonomiske krise, som blandt andet har anskueliggjort, at vi i stedet for en offentlighed, hvor man forhandler sig frem til fornuftige løsninger, har medier, som primært interesserer sig for skandaler, fiktioner og skrækscenarier. Således vil de på forhånd give læserne og seerne et hurtigt svar på, hvilke markante forandringer den voldsomme krise vil medføre. - Trenden er, at hvor vi før kun tænkte på os selv, vil vi nu tænke på andre. Vi ser os selv begynde at tænke på fællesskabet. Krisen er blevet et spørgsmål om livsstil. Men kriser er som nævnt mange forskellige ting, som virker uhyre forskelligt på samfund og individ, pointerer Henrik Jensen, som ligeledes anfører, at det, man nu skal forholde sig til, er den enkelte og den enkeltes karakter i samværet med andre. (Side. Sektion. 1. sektion)
    Periode3 apr. 2009

    Mediedækning

    1

    Mediedækning

    • TitelKrisens tivolisering
      Mediets navn/udløbKristeligt Dagblad
      Dato03/04/2009
      PersonerHenrik Jensen