Koncertbureauer skovler penge ind

Presse/medie

Beskrivelse

Landets koncertbureauer mærker ikke meget til spare- og krisetider. Med vækstrater på op til 117 procent, tjener de derimod godt. Ifølge Fabian Holt, lektor i performance-design ved RUC, sker det imidlertid på spillestedernes bekostning. Det nytter imidlertid ikke noget, da bureauerne åbenlyst har brug for spillestederne. Han peger blandt andet på, hvordan bureauerne lejer sig ind på spillestederne, når de arrangerer koncerter med store navne og i stedet overlader de små og mere ukendte til spillestederne selv. Derudover pointerer han, at bureauerne ikke ville kunne få de samme resultater uden det frivillige arbejde og offentlige støttekroner, som spillestederne får. (Silas Bay Nielsen)
Periode9 aug. 2010

Mediedækning

1

Mediedækning

  • TitelKoncertbureauer skovler penge ind
    Mediets navn/udløbBørsen
    Dato09/08/2010
    Producer/forfatterSilas Bay Nielsen
    PersonerFabian Holt