Kampen om dagsordenen

  • Mads Christian Esbensen

Presse/medie

Beskrivelse

Danske politikere har fået medierådgivere, og de kræver indflydelse på, hvilke spørgsmål journalisterne stiller. - Det er et skuespil, hvor alle har roller og replikker. Det kan være et godt eller dårligt skuespil, men jeg mener ikke, man bliver klogere på politik af at kigge på det, siger Mads Christian Esbensen, direktør i kommunikationsbureauet JKL Group og ekstern lektor i politisk kommunikation på Roskilde Universitet. Han mener, at man kan tale om en udvanding af demokratiet. - Politik bliver i stigende grad iscenesat. Politikerne giver en række indøvede svar og det gør debatten mindre autentisk, påpeger han.
Periode19 dec. 2010

Mediedækning

1

Mediedækning

  • TitelKampen om dagsordenen
    Mediets navn/udløbNordjyske Stiftstidende
    Dato19/12/2010
    Producer/forfatterAnne Blume Futtrup
    PersonerMads Christian Esbensen