Journalistik bliver et stadig mere kommercielt produkt

  • Jørgen Poulsen

Presse/medie

Beskrivelse

I jagten på at nå ud til forbrugerne, søger annoncørerne nu nye veje. I USA har næsten halvdelen af dem, der annoncerer, betalt for en annonce i forbindelse med en redaktionel artikel, der omhandler deres produkter eller virksomhed. Medieforsker Jørgen Poulsen ved Roskilde Universitetscenter mener, at den form for annoncering er på vej til Danmark. Det er en betænkelig udvikling, der udvisker grænserne for, hvornår en redaktion er økonomisk uafhængig. Dog er der kommet mere åbenhed omkring det, udtaler Jørgen Poulsen. Redaktører lægger ikke længere skjul på, at de ofte producerer tillæg for annoncørernes skyld. (Side.6 Sektion. Hele bladet)
Periode29 jun. 2006

Mediedækning

1

Mediedækning

  • TitelJournalistik bliver et stadig mere kommercielt produkt
    Mediets navn/udløbIndustriens Dagblad
    Dato29/06/2006
    PersonerJørgen Poulsen