Journalistik: Apples velsmurte pr-maskine: pressen

Presse/medie

Beskrivelse

I den forgangne uge har de danske medier bragt adskillige artikler om den nye Iphone 4, selvom Apple kun sidder på nogle få procent af mobilmarkedet. Det viser en analyse af nyhedsdækningen, som Infomedia har foretaget, og som blandt andet får lederen af en af landets journalistuddannelser til at rette skarp kritik mod branchen. På journalistuddannelsen på RUC er man imidlertid imponeret over Apples PR-evner og pressestrategi. Dog har selve dækningen været helt utrolig unuanceret, mener studieleder Mark Blach-Ørsten. - Selvfølgelig er nyhedsværdien høj, idet Apple p.t. er en af verdens mest højtprofilerede virksomheder, men det kan ikke retfærdiggøre, at der er så meget positiv omtale, siger han. (Ayoe Maria Jurhagen)
Periode16 jun. 2010

Mediedækning

1

Mediedækning

  • TitelJournalistik: Apples velsmurte pr-maskine: pressen
    Mediets navn/udløbBørsen
    Dato16/06/2010
    Producer/forfatterAyoe Maria Jurhagen
    PersonerMark Ørsten