I nationens interesse?

Presse/medie

Beskrivelse

Medierne er gået aktivt ind i valgkampen. B.T. har blandt andet iført sig sloganet "B.T. afgør valget", og både Ekstra Bladet og B.T. har intensiveret jagten på gode historier fra politikernes fortid eller rod i privaten. Mens Socialdemokraternes gruppeformand Carsten Hansen kalder det ærgeligt, at medierne i udpræget grad nu går efter de personlige historier om politikerne, så kan politikerne lige så godt vænne sig til det, mener lektor i kommunikation ved Roskilde Universitet Mark Ørsten. Han vurderer, at interessen for de politiske skandalesager ikke længere blot er forbeholdt sladderpressen, og det bliver et problem for politikerne. - På den måde har de noget at frygte. For ikke kun B. T. og Ekstra Bladet, men de fleste medier er begyndt at genopfinde og opprioritere den undersøgende journalistik, siger Mark Ørsten.
Periode6 feb. 2011

Mediedækning

1

Mediedækning

  • TitelI nationens interesse?
    Mediets navn/udløbNordjyske Stiftstidende
    Dato06/02/2011
    Producer/forfatterAnne Randby Toft og Martin Hein
    PersonerMark Ørsten