Hvor går grænsen for medierne?

Presse/medie

Beskrivelse

Avisen har i kølvandet på operachef Kasper Bech Holtens tur i medievridemaskinen spurgt fire eksperter om deres bud på medievirkeligheden anno 2008, heriblandt Mark Ørsten, studieleder i journalistik på Roskilde Universitetscenter. Han fortæller, at sagen omkring Kamilla Bech Holtens død er et udtryk for, at det i medieverdenen handler om kommercialisering. - Det usædvanlige er, at den startede i en morgenavis med et interview med Kamilla. Det viser, at kommercialiseringen med fokus på de kendte ikke længere er eksklusivt for tabloidmedierne, forklarer han og pointerer, at en sådan sag illustrerer, at den danske mediestand er ved at være kommet på niveau med den britiske, som altid har svælget i skandaler. Dog vil læserne få nok, og med tiden vil det igen gå den anden vej, lyder det fra Ørsten. (Side.8 Sektion. Hele bladet)
Periode6 okt. 2008

Mediedækning

1

Mediedækning

  • TitelHvor går grænsen for medierne?
    Mediets navn/udløb24timer (København)
    Dato06/10/2008
    Producer/forfatterMette Hovmand
    PersonerMark Ørsten