Hvor blev høfligheden af?

    Presse/medie

    Beskrivelse

    Danskerne er blevet mere og mere uhøflige de seneste årtier, og det ses blandt andet i Københavns Metro. Derfor lancerer Metroselskabet i denne uge en kampagne, der skal gøre opmærksom på takt og tone i metroen. - I denne tid er der ekstra run på metroen, derfor vil vi gerne sætte fokus på, at folk skal vise mere hensyn, når de skal ind og ud af vores metrotog, forklarer kommunikationschef i Metroservice Jesper Witt. Tiltaget er nødvendigt, for danskerne er blevet mere uhøflige og selvoptagede, mener Henrik Jensen, historiker på RUC og forfatter til bogen "Det ordentlige menneske". - De seneste årtier er folk blevet meget mere selvoptagede og stressede. Vi går rundt med skyklapper og anerkender ikke andre mennesker, forklarer Henrik Jensen.
    Periode9 dec. 2009

    Mediedækning

    1

    Mediedækning

    • TitelHvor blev høfligheden af?
      Dato09/12/2009
      PersonerHenrik Jensen