Ifølge en ny undersøgelse fra HK/Privat mener 73 procent af kvinderne, at alle danske virksomheder bør have en overenskomst. Grunden er, at det for kvinder er vigtigt, at alle medarbejdere har samme vilkår og rettigheder. Karen Sjørup, leder af Center for Ligestillingsforskning på RUC, mener, at løn er et mere personligt anliggende for mænd end for kvinder, der i højere grad prioriterer tid til familien. Derfor tænker mange kvinder: "Hvorfor skal jeg stå over for en arbejdsgiver og forhandle mine vilkår, når en tillidsrepræsentant kan klare det for mig?", siger Karen Sjørup. (Side.10-11 Sektion. Hele bladet)