Halalindustri vil have globale standarder

    Presse/medie

    Beskrivelse

    Markedet for halalprodukter er kolossalt og har for længst bevæget sig væk fra kun at handle om kød. Nu kan man også få tandpasta, modetøj og medicin mærket "halal", og halal er blevet et konkurrenceparameter for virksomhederne i kampen om de muslimske forbrugere. Men der hersker anarki, når det kommer til definition af halal, og industrien savner internationale standarder. Det skal man dog ikke regne med at få, vurderer lektor ved Roskilde Universitetscenter Johan Fischer, der forsker i markedet for halalvarer.- Markedet er alt for broget, og der er for mange forretningsinteresser i det, som det er nu. De store islamiske organisationer, der tjener masser af penge på at certificere for virksomhederne, vil spænde ben for initiativet, vurderer Johan Fischer. (Side.1 Sektion. Hele avisen)
    Periode24 jan. 2007

    Mediedækning

    1

    Mediedækning

    • TitelHalalindustri vil have globale standarder
      Mediets navn/udløbKristeligt Dagblad
      Dato24/01/2007
      Producer/forfatterUlla Poulsen
      PersonerJohan Fischer