Gratis krigen der koster en milliard

Presse/medie

Beskrivelse

Krigen om gratisaviserne har raset i snart to år i det danske medielandskab. Den foreløbige vinder er Metro International, der ikke bare har overlevet, men styrket sin position ved nu både at udgive metroXpress og 24timer, mener professor ved Copenhagen Business School, Anker Brink Lund. Ifølge mediesociolog ved Roskilde Universitetscenter, Ida Schultz, er der også andre vindere. - Gratisavisen har bidraget til et mere differentieret avislandskab, hvor der både er plads til dybe betalingsaviser, brede gratisaviser - men også internetmedier og forskellige nichemedier. Vi har også vundet nogle nye avislæsere. Ikke mindst de unge, de lavtuddannede og de nye danskere, der ikke har de 3.-4.000 kroner om året, det koster at abonnere på en betalingsavis, men som med glæde læser gratisavisen i toget eller bussen, siger Ida Schultz. (Side. Sektion. Default)
Periode16 jul. 2008

Mediedækning

1

Mediedækning

  • TitelGratis krigen der koster en milliard
    Mediets navn/udløbJyllands-Posten/Morgenavisen
    Dato16/07/2008
    Producer/forfatterMaria Dalhoff
    PersonerIda Willig