Forskere og branchefolk: Danmark savner mediestrategi

  • Jørgen Poulsen

Presse/medie

Beskrivelse

Danmark savner en mediestrategi, lyder budskabet fra en række medieeksperter og topchefer i mediebranchen. Professor og leder ved Institut for Journalistik på RUC Jørgen Poulsen peger på risikoen for at udbuddet af uafhængig journalistik falder gradvist, mens omfanget af ikke voldsomt kvalificerede fjernsyns- og radioprogrammer og artikler vokser. Dette vil i givet fald gøre det endnu vanskeligere at bevare én national offentlighed, hvor borgerne for eksempel kan følge en dagsorden på tværs af dagblade, radio og tv, og hvor beslutningstagere kan forudsætte, at tidligere udtalelser og beslutninger er kendte, selvom de har været dækket af andre medier, mener han.  (Side.21-23 Sektion. Ugebrevet)
Periode11 feb. 2008

Mediedækning

1

Mediedækning

  • TitelForskere og branchefolk: Danmark savner mediestrategi
    Mediets navn/udløbUgebrevet Mandag Morgen
    Dato11/02/2008
    Producer/forfatterSolveig Gram Jensen
    PersonerJørgen Poulsen