Forsker: De etablerede aviser vil bløde

  • Jørgen Poulsen

Presse/medie

Beskrivelse

To gratisaviser bliver lanceret dette efterår, og det vil resultere i et "blodbad i medieverdenen". Det forudser medieforsker Jørgen Poulsen, der er professor i journalistik ved RUC. Han stiller spørgsmålet, om der i det hele taget er plads til to husstandsomdelte gratisaviser, med den begrundelse, at Danmark allerede har et meget højt antal gratis ugeaviser. Han forudser, at oplagstallet på hver af de tre store dagblade vil falde med 10.000 til 20.000 som følge af den øgede konkurrence. Mange vil dog stadig foretrække at have et abonnement i weekenden, da de gratis udgaver nok ikke vil virke dybdegående nok. Det er især de unge, lavtuddannede, pensionister og indvandrere, der vil blive målgruppen for gratisaviserne, mener Jørgen Poulsen, der vurderer, at netop dette vil være med til at tiltrække annoncører. (Side.1 Sektion. 1.)
Periode23 maj 2006

Mediedækning

1

Mediedækning

  • TitelForsker: De etablerede aviser vil bløde
    Mediets navn/udløbRitzau Bureau I/S
    Dato23/05/2006
    PersonerJørgen Poulsen