Forbrugerne blæser på børnearbejde

Presse/medie

Beskrivelse

Tv-dokumentaren "Chokoladens mørke side" afslørede tidligere i år, at den chokolade, vi spiser, er produceret af børneslaver, men alligevel køber vi tre måneder efter stadigvæk den samme mængde chokolade, oplyser COOP, Dansk Supermarked og Toms. Professor i forbrugeradfærd Søren Askegaard fra Syddansk Universitet mener, at vi ikke vælger chokoladen fra, fordi der ikke er et oplagt alternativ, og lektor Mark Ørsten fra Roskilde Universitet, der forsker i forholdet mellem journalistik og samfund, forklarer, at skandaler sjældent har en stor effekt. Han har desuden undersøgt, hvor mange nyheder en person husker i løbet af en uge, og konklusion var, at under halvdelen huskede bare én nyhed. (Anders Skovbjerg Jepsen)
Periode5 jul. 2010

Mediedækning

1

Mediedækning

  • TitelForbrugerne blæser på børnearbejde
    Mediets navn/udløbTænk
    Dato05/07/2010
    Producer/forfatterAnders Skovbjerg Jepsen
    PersonerMark Ørsten