Beskrivelse

Mange mænd vil gerne på barsel, men frygter konsekvenserne på jobbet og undlader derfor at søge om orlov. Derfor skal en moderne virksomhed opfordre mændene til at gå på barsel - for de kommer tilbage som bedre medarbejdere. TDC har med kampagnen 'Fars kram' fået antallet af mænd, der tager barsel, til at stige fra 13 procent til hele 96 procent på seks år. Manden bag kampagnen var daværende direktør Henning Dyremose. Han modtog ligestillingsministerens mandepris for kampagnen, og han glæder sig over, at den har virket. Kenneth Reinicke, der er mandeforsker ved Roskilde Universitetscenter, mener, at der ud over den økonomiske kompensation netop også skal være en positiv signalgivning og accept, før flere mænd vælger at tage barselsorlov.DR P4 Radioavisen 27-08-2008 klokken 7.00, midt i program, 1'45''/10' (Side. Sektion. 07:00)
Periode27 aug. 2008

Mediedækning

1

Mediedækning

  • TitelFars kram!
    Mediets navn/udløbDR P4 Radioavisen
    MedietypeRadio
    Dato27/08/2008
    PersonerKenneth Reinicke