Facebook hiver de ukendte op

Presse/medie

Beskrivelse

Sociale medier kan være afgørende for de individuelle kandidater, der står et stykke nede på listen og ikke bliver inviteret i landsdækkende tv. Det mener Rasmus Kleis, adjunkt på Institut for Kommunikation, Virksomhed og Informationsteknologier ved Roskilde Universitet. - Det er tydeligt, at danskerne er blevet langt mere tilbøjelige til at give deres politiske mening til kende offentligt, siger Rasmus Klais og peger på, at Lars Løkke Rasmussen har 60.000 venner på Facebook, mens Angela Merkel kun har 100.000. Og det siger en del - befolkningens størrelse taget i betragtning, mener han. For de landskendte politikere er det derimod stadig tv-debatter og det personlige møde, der er afgørende for antallet af stemmer ved Folketingsvalget om to uger.
Periode1 sep. 2011

Mediedækning

1

Mediedækning

  • TitelFacebook hiver de ukendte op
    Mediets navn/udløbUrban
    Dato01/09/2011
    Producer/forfatterKatrine Irminger Sonne
    PersonerRasmus Kleis Nielsen