Energidrik og ølmærker har ført spillested ud af massiv krise

Presse/medie

Beskrivelse

På Pumpehuset er intet som det plejer. Elendige regnskaber er vendt til overskud, et kommunikationsbureau er hyret ind til at fortælle stedets gode historier, og sponsorer spiller en helt central og åbenlys rolle i forretningen. Lektor i musik og begivenhedskommunikation Fabian Holt fra Roskilde Universitet er sikker på, andre spillesteder vil kopiere Pumpehusets succesfulde samarbejde med sponsorer. Men selv om lektoren kan se nødvendigheden af modellen i en tid med vigende støttemuligheder fra det offentlige, er han ikke fan af, den får for stor del af markedet - fordi nye navne, som ikke passer sponsorernes forretningsmodel, kan få problemer med at komme op på scenen. Pumpehuset har selv fået støtte fra Københavns Kommune, men ledelsen sigter altså bevidst efter at gøre stedet til en rentabel forretning baseret på sponsorer, B2B og publikumsindtægter
Periode20 aug. 2013

Mediedækning

1

Mediedækning