En generation af navlepillende Nynner

Presse/medie

Beskrivelse

Tidens populærkultur vrimler med forvirrede yngre, veluddannede og vellidte kvinder, der stræber efter succes i alle livets forhold, men som i stedet ender med at overeksponere deres fejl og mangler. Tilhængerne synes det er befriende, at genren tillader usikre og uperfekte kvinder. Kritikerne er derimod ikke begejstrede for genrens billede af kvinder som passive og ufarlige. Eksempelvis påpeger mandeforsker Kenneth Reinicke fra Institut for Samfund og Globalisering ved Roskilde Universitets Center, at genrens forvirrede og selvoptagede kvindetype befinder sig langt fra virkelighedens kvinder. Men der er samtidig ingen tvivl om, at virkelighedens kvinder, sammenlignet med mændene, har svært ved at udtrykke deres ambitioner med hensyn til karriere. (Side.22-23 Sektion. Magasin)
Periode4 nov. 2006

Mediedækning

1

Mediedækning

  • TitelEn generation af navlepillende Nynner
    Mediets navn/udløbBerlingske Tidende
    Dato04/11/2006
    Producer/forfatterMaj Juni
    PersonerKenneth Reinicke