Egmonts farvel til andedammen

Presse/medie

Beskrivelse

Efter seks års tilløb er Egmont nu klar til at satse på historisk vækst og investeringer. Væksten i Egmont, der blandt andet forudsætter, at de rigtige virksomheder kommer til salg, skal foregå på hele den brede vifte af gruppens platforme, fortæller koncernchef Steffen Kragh. Han erkender, at den strategi ikke nødvendigvis gør det til nogen nem plan at realisere. Eftersom ugeblads- og magasinmarkedet er hårdt presset, kommer det ikke til at kunne redde Egmonts vækstmål hjem, og derfor er blikket rettet mod nye platforme. - Vores svar på den udfordring, der ligger i mediemarkedet i disse år, er at satse bredt og gøre det bedst på indhold, siger Steffen Kragh. Denne strategi kalder professor og lektor på RUC Michael Bruun Andersen "konservativ, men fornuftig", fordi Egmont holder fast i sine kerneområder, trods det der sker på de nye platforme. (Side.12-16,18,20 Sektion. Hele bladet)
Periode12 okt. 2007

Mediedækning

1

Mediedækning

  • TitelEgmonts farvel til andedammen
    Mediets navn/udløbBerlingske Nyhedsmagasin
    Dato12/10/2007
    Producer/forfatterGhita Borring
    PersonerMichael Bruun Andersen