Beskrivelse

Selv om størstedelen af ' Deadline's seere er ældre og ser programmet på almindeligt tv, skal det nu rettes mod yngre digitale brugere.

Det undrer flere medieeksperter, at DR vælger at skrue ned for ' Deadline' på DR 2 og gøre programmet mere målrettet digitalt brug - og skærer ned på både medarbejdere og dage, hvor programmet bliver sendt live.

Det journalistiske flagskib på DR 2 har i dag langt de fleste af sine seere på flow-tv, ligesom det er et program, som især folk over 50 år ser.

Det viser en opgørelse over ' Deadline's seertal, som analyseinstituttet Nielsen har lavet for Politiken. Nielsen har siden årsskiftet stået for målinger af danskerne brug af tv på flow og digitalt.

»Man risikerer at miste mange af seerne over 50 år, ligesom man risikerer at destabilisere en ellers stabil seerskare, hvis man dropper ' Deadline' nogle dage«, siger lektor i journalistisk på RUC, Aske Kammer.

Periode9 sep. 2022

Mediedækning

1

Mediedækning