Den løbende reklamesøjle

  • Rasmus Jønsson

    Presse/medie

    Beskrivelse

    Statsminister Anders Fogh Rasmussen (V) reklamerer for løbetøj fra Newline. Det fastslår flere reklameeksperter, der sågar mener, at den reklame, Anders Fogh Rasmussen giver virksomheden, er langt mere værd end virksomhedens samlede reklamebudgetter. Siden 2003, hvor Anders Fogh Rasmussen modtog et gratis sæt løbetøj af direktøren for Newline, har statsministeren optrådt i løbetøj fra Newline med et stort påtrykt logo på venstre bryst. Det tøj har han brugt ved officielle besøg i udlandet, og Newline-dragterne bliver også solgt på Venstres og statsministerens egen hjemmeside. Anders Fogh Rasmussen har ellers et princip om, at ministre ikke bør reklamere for virksomheder eller produkter. Rasmus Jønsson, politisk kommentator og ekstern lektor på RUC, mener ikke, at det går, at statsministeren ikke lever op til sine egne krav om ikke at reklamere for firmaer. (Side.10-11 Sektion. Første)
    Periode19 nov. 2006

    Mediedækning

    1

    Mediedækning

    • TitelDen løbende reklamesøjle
      Mediets navn/udløbEkstra Bladet Søndag
      Dato19/11/2006
      Producer/forfatterAllan Larsen
      PersonerRasmus Jønsson