Den ene overskrift tager den anden

Presse/medie

Beskrivelse

Det bidrager til dramatiske udsving på aktier, hvis de fremhæves i medierne, mener Lotte Hansen fra HansenPR. Hun peger på Pandora og Vestas som to aktuelle eksempler, der har lidt under at blive hængt ud som "kasino-aktier". Mark Ørsten, lektor, ph.d. i journalistik og leder af journalistuddannelsen på RUC, er enig. - Som altid er der noget hype omkring virksomheder og politikere. Har man generelt medvind, får man også medvind på de dårlige dage. Er man derimod først kommet i modvind, vil næsten alt blive vinklet negativt, forklarer han. På den måde er medierne med til at sparke til dem, der allerede ligger ned, ved at skabe negativ hype om virksomhederne og de skuffelser, fremtiden vil kunne bringe, mener han. (Eva Andersen)
Periode29 maj 2011

Mediedækning

1

Mediedækning

  • TitelDen ene overskrift tager den anden
    Mediets navn/udløbJyllands-Posten
    Dato29/05/2011
    Producer/forfatterEva Andersen
    PersonerMark Ørsten