De etablerede aviser vil bløde

  • Jørgen Poulsen

Presse/medie

Beskrivelse

Når det danske medielandskab i efteråret beriges med hele to husstandsomdelte gratisaviser, bliver der benhård kamp om annoncekronerne. Det forudser medieforsker og professor i journalistik ved Roskilde Universitetscenter, Jørgen Poulsen. Danmark har allerede verdensrekord i antallet af gratis ugeaviser, og Jørgen Poulsen tvivler på, at der er plads til hele to mere af den slags aviser. Han spår, at de tre store dagblade vil opleve en oplagsnedgang på mellem 10.000 og 20.000 hver, samt at det særligt vil ramme mandags- til tordags-aviserne. Weekendaviserne er mindre truet af de nye aviser, der i mindre grad leverer holdninger, baggrund og meninger, som er det, mange læsere efterspørger i weekenden. (Erhverv, side 4)   (Side.4 Sektion. Erhverv)
Periode24 maj 2006

Mediedækning

1

Mediedækning

  • TitelDe etablerede aviser vil bløde
    Mediets navn/udløbJydske Vestkysten 1, Sønderborg
    Dato24/05/2006
    Producer/forfatterRB
    PersonerJørgen Poulsen