Danskerne som nyhedsforbrugere

Presse/medie

Beskrivelse

Danskerne er vilde med tv-nyheder. Derefter kommer internettet som nyhedsmedie, og på tredjepladsen ligger radio, mens nummer fire er tekst-tv. Det viser en ny undersøgelse af danskernes forbrug af nyhedsmedier, som professor i kommunikation ved Roskilde Universitet Kim Schrøder har stået i spidsen for. Resultatet er endnu ikke publiceret, men der kan udpeges en såkaldt "traditionel nyhedsforbruger", som stadig læser ret meget avis. Og man kan ydermere se, at alle syv typer har tv-nyheder og netnyheder i deres top fem for nyhedsmedier. - Det er meget markant for Danmark, spredningen er langt større i andre lande, fortæller Kim Schrøder. (Birgitte Skou Andersen)
Periode19 aug. 2010

Mediedækning

1

Mediedækning

  • TitelDanskerne som nyhedsforbrugere
    Mediets navn/udløbKommunikatøren
    Dato19/08/2010
    Producer/forfatterBirgitte Skou Andersen
    PersonerKim Christian Schrøder