Danskerne køber ikke grandprix-sangene

Presse/medie

Beskrivelse

Selvom der vil sidde godt halvanden million bag tv-skærmene, når Dansk Melodi Grand Prix sendes lørdag, så vil det ikke blive afspejlet i pladesalget. Siden 1980'erne er pladesalget for Grand Prix-sange faldet med 80-90 procent, skriver dagbladet Børsen. Det svarer til et fald i salget fra omkring 200.000 tusind til 10-20.000 i dag. Musikekspert Henrik Marstal peger på, at danskerne har fået et langt mere uforpligtende forhold til traditioner, og at mange kan klare sig med at høre sangene på YouTube. Musik- og eventekspert og lektor på Roskilde Universitet Fabian Holt mener, at der ligger nogle muligheder lige for, hvis man vil sælge musikken. - Det ville være interessant, hvis DR gjorde noget for at skabe en bedre timing, så folk hurtigt og digitalt kan købe albummet som minde om showet, siger Fabian Holt.
Periode24 feb. 2011

Mediedækning

1

Mediedækning

  • TitelDanskerne køber ikke grandprix-sangene
    Mediets navn/udløbDR.dk
    Dato24/02/2011
    Producer/forfatterMarie Ravn Nielsen
    PersonerFabian Holt