Danmark risikerer at gå glip af fremtidens eksporteventyr

Presse/medie

Beskrivelse

Danmark er bagud, når det gælder eksport til de nye, boomende markeder i Brasilien, Rusland, Indien og Kina - på eksportslang kaldet BRIK. Dog har danske virksomheder gode grunde til at satse på de nære eksportmarkeder, vurderer Jesper Jespersen, økonomiprofessor ved RUC's Institut for Samfund og Globalisering. - Man skal bruge sine ressourcer, hvor de gør mest gavn og giver mest i fortjeneste, udtaler Jesper Jespersen. Hvis danske virksomheder i fremtiden i højere grad skal satse på BRIK-landene, kræver det en statslig påvirkning, mener han.  (Side.4-5 Sektion. Hele avisen)
Periode11 apr. 2007

Mediedækning

1

Mediedækning

  • TitelDanmark risikerer at gå glip af fremtidens eksporteventyr
    Mediets navn/udløbNyhedsavisen
    Dato11/04/2007
    Producer/forfatterØivind Holtermann
    PersonerJesper Jespersen