Beskrivelse

En af de mest populære iPhone-applikationer er Hipstamatic, der kan få billeder til at se ud, som var de et et snapshot fra 1960'erne. Årsagen til applikationens store succes er prisen på blot 12 kroner samt brugervenligheden. Samtidig er den lige så hip, som begrebet den har taget navnet efter, forklarer lektor ved Institut for Kommunikation, Virksomhed og Informationsteknologier på RUC Lisbeth Thorlacius. Applikationen rammer nemlig lige ned i nutidens retrobølge. - Retro-bølgen er klart en modreaktion mod den renheds-æstetik, som digitaliseringen har medført, siger Lisbeth Thorlacius, og peger på, at med Hipstamatic opstår der et æstetisk udtryk mellem det digitale og analoge.
Periode15 maj 2011

Mediedækning

1

Mediedækning

  • TitelDa verden gik Hipstamatic
    Mediets navn/udløbBerlingske
    Dato15/05/2011
    Producer/forfatterTonie Yde Mørch
    PersonerLisbeth Thorlacius