Døden er det ultimative

Presse/medie

Beskrivelse

Reality-tv har fået endnu en drejning med konceptmanden John de Mol's nyeste kreation. Hans ide minder meget om hans gamle 'Big Brother'-tanke, men denne gang kan deltagerne ikke stemmes ud, de skal der imod forlade showet af egen fri vilje. Det medførte blandt andet, at seks af deltagerne bevidst begyndte et voldeligt slagsmål med to andre for at tvinge dem ud. Ifølge forsker i etik og kommunikation ved Roskilde universitetscenter Jan Fogt Mikkelsen, er det blot en videreudvikling, da sådan et show ikke må vise det samme to år i træk. Han mener desuden ikke, at det kan stoppes, da seerne stadig sidder trofast foran skærmen. (Side.19 Sektion. Hele avisen)
Periode26 jul. 2007

Mediedækning

1

Mediedækning

  • TitelDøden er det ultimative
    Mediets navn/udløbMetroXpress
    Dato26/07/2007
    Producer/forfatterMorten Romby
    PersonerJan Foght Mikkelsen