Bunden falder ud af annoncemarkedet

Presse/medie

Beskrivelse

Siden 1986 har analyseinstituttet Megafon i en årlig trendanalyse spurgt danske virksomhedsledere, hvor mange penge de agter at bruge på markedsføring i det kommende år. For første gang nogensinde er der i år flere virksomheder, der svarer, at de vil skære i reklamebudgetterne, i forhold til hvor mange der vil øge budgetterne. Mark Ørsten, lektor i journalistik på RUC, forklarer, at reklamekronernes flugt fra de traditionelle trykte medier er en naturlig forlængelse af læsernes flugt. Således har man i branchen set en generel nedgang, også læsermæssigt, i de gamle medier, mens de nye er steget. Derfor ville budgetterne selv uden en økonomisk recession flytte fra gamle til nye medier, forklarer han og påpeger, at denne udvikling stiller de gamle medier over for en markant udfordring.1. sektion, side 11 (Side. Sektion.
Periode13 jan. 2009

Mediedækning

1

Mediedækning

  • TitelBunden falder ud af annoncemarkedet
    Mediets navn/udløbPolitiken
    Dato13/01/2009
    Producer/forfatterMarie Hjortdal
    PersonerMark Ørsten