Blikfang: Bryster giver god opmærksomhed

Presse/medie

Beskrivelse

Rådet for Større Færdselssikkerhed lancerede i 2006 en kampagne rettet mod yngre mænd, som er en befolkningsgruppe, der ofte er involveret i færdselsuheld. Kampagnen var udformet som et fingeret nyhedsindslag, hvor et korps af unge topløse kvinder forsøger at vinde bilisternes opmærksomhed ved at stå i vejkanten med 50-kilometer tavler. Kampagnen havde den ønskede effekt, ligesom forsikringsselskabet Alkas løsning på problemet også har haft. Alka arrangerede oplevelses-eventen "Respekt for fart", som bestod af et kørselsforsøg samt dialog med ambulancelæger og trafikofre. Kampagnens effekt var stor, og Alkas skadeudgift for de unge, der har taget kurset, blev reduceret med 82 procent. Det skriver Kim Schrøder, professor i kommunikation ved Institut for Kommunikation, Virksomhed og Informationsteknologier, RUC. (Side.8 Sektion. Kultur)
Periode19 apr. 2007

Mediedækning

1

Mediedækning

  • TitelBlikfang: Bryster giver god opmærksomhed
    Mediets navn/udløbPolitiken
    Dato19/04/2007
    Producer/forfatterIngen angivet
    PersonerKim Christian Schrøder