Børn er trætte af reklamer

    Presse/medie

    Beskrivelse

    En ny undersøgelse peger på, at tweens, unge mellem 8-12 år, ikke er så påvirket af reklamer som hidtil antaget. Børneforsker Pernille Hviid forklarer undersøgelsens resultater med, at børn generelt bliver mere påvirket af, hvad der sker omkring dem, end hvad de ser i fjernsynet. RUC-professor Jan Kampmann vurderer, at de unge i højere grad påvirkes af reklamer, end hvad undersøgelsen giver udtryk for.- Sandheden er nok, at forældre og børn gensidigt påvirker hinanden. Tweens er jo stadig delvist børn, der orienterer sig mod deres forældre. Men flere undersøgelser viser, at de ofte har bedre styr på, hvilket tøjmærke der er moderne, end deres forældre har, lyder vurderingen fra professoren. (Side. Sektion. Default)
    Periode7 jun. 2008

    Mediedækning

    1

    Mediedækning

    • TitelBørn er trætte af reklamer
      Mediets navn/udløbJyllands-Posten/Morgenavisen
      Dato07/06/2008
      Producer/forfatterMorten Vestergaard
      PersonerJan Kampmann