At servicere kræsne forbrugere

  • Steen Nepper Larsen

    Presse/medie

    Beskrivelse

    Vi evaluerer konstant os selv her i Danmark. Nyeste skud på stammen er 'kvalitetsrettigheder'. Der skal sættes håndfaste servicemål, som befolkningen efterfølgende kan kontrollere, lyder det fra Helle Thorning-Schmidt (S). Steen Nepper Larsen, ekstern lektor på Roskilde Universitetscenter i filosofi og videnskabsteori samt bestyrelsesmedlem af tænketanken Sophia, udtrykker i en kommentar sin modvilje mod denne konstante evaluering. Med kvalitetsrettighedstænkningen bliver ambitionen at servicere folket frem for at danne og oplyse dem. Han konkluderer, at fremtidens borgere vil blive trænet i at kende deres individuelle behov, men næppe ænse eller agte de fælles. (Side.18 Sektion. Hele avisen)
    Periode5 feb. 2007

    Mediedækning

    1

    Mediedækning

    • TitelAt servicere kræsne forbrugere
      Mediets navn/udløbInformation
      Dato05/02/2007
      Producer/forfatterIngen angivet
      PersonerSteen Nepper Larsen