Økonomerne er de nye mediedarlings

Presse/medie

Beskrivelse

Politikernes 2020-planer har banet vejen for økonomerne som de nye mediedarlings i debatten, og de hepper åbenlyst på regeringen, mener oppositionen. Økonomer selv mener, at det er mediernes præmisser, som omformer dem og giver dem et blåligt skær. - Vi bliver ofte taget til indtægt for holdninger, som vi ikke har. Derfor kommer det til at se ud, som om vi alle sammen er nogle borgerlige lakajer, hvilket vi ikke er, siger Michael Svarer, professor i økonomi ved Aarhus Universitet. Også økonomiprofessor på RUC Jesper Jespersen mener, at økonomerne i debatten kommer til at fungere som "nyttige idioter for bestemte synspunkter", men han peger på, at det delvist er økonomernes egen skyld. De bør nemlig som gruppe være mere opmærksomme på mediernes præmisser.
Periode20 jun. 2011

Mediedækning

1

Mediedækning

  • TitelØkonomerne er de nye mediedarlings
    Mediets navn/udløbBerlingske
    Dato20/06/2011
    Producer/forfatterSabrina Drevsfeldt
    PersonerJesper B. Jespersen