Introduktion til didaktiske overvejelser

Aktivitet: Tale eller præsentationForedrag og mundtlige bidrag

Beskrivelse

DIDAKTIK I-II - FOR ADJUNKTER

FORMÅL
Formålet med kursusforløbet er, som en del af lektorkvalificeringsprogrammet, at styrke og sikre kvaliteten af undervisning på KEA*. Kurset skal medvirke til at sikre udviklingen af adjunkternes kompetencer centreret omkring kerneopgaven tilrettelæggelse af studerendes læreprocesser på såvel fuldtids- som deltidsuddannelserne.

Målet er at kvalificere KEAs adjunkter til at planlægge, afholde og kontinuerligt udvikle optimale læringsforløb på et didaktisk grundlag og med øje for kompetenceprofilen for KEAs dimittender. Kurset skal ruste adjunkten til at arbejde udviklingsorienteret på et forsknings- og erfaringsbaseret vidensgrundlag omhandlende didaktik og læreprocesser. Kurset giver således deltagerne en grundlæggende viden om læringsteori, didaktisk og pædagogisk praksis med henblik på at styrke adjunkten i at udvikle og lede læreprocesser i fællesskaber. Kurset lægger endvidere vægt på, at adjunkterne etablerer faglige fællesskaber, med henblik på at styrke og udvikle kulturen omkring videndeling og undervisningsopgaven på tværs af fagligheder.

Kurset henvender sig til alle adjunkter ved både deltids- og fuldtidsuddannelserne, der er i adjunktforløb.
Periode1 nov. 20145 nov. 2014
BegivenhedstitelIntroduktion til didaktiske overvejelser
BegivenhedstypeKursus
PlaceringKøbenhavn, DanmarkVis på kort

Emneord

  • didaktik
  • didaktiske relationsmodel
  • undervisningsformer
  • didaktisk design
  • Vejlederroller
  • Projekt organiseret undervisning