Periode | 1 apr. 2016 → 1 mar. 2019 |
---|---|
Besøgende | Faculty of Education, University of Johannesburg |
Grad af anerkendelse | International |
Relateret indhold
-
Aktiviteter
-
Coloniality and Power: Decolonizing Academia
Aktivitet: Tale eller præsentation › Foredrag og mundtlige bidrag
-
Decolonization, Africanization and pluriversalization.: - Exploring coloniality and decolonization through insights from the Americas, Europe and Africa.
Aktivitet: Tale eller præsentation › Foredrag og mundtlige bidrag
-
Methodologies and decolonization. Anthropology, the white political field, and the World Charter of Decolonial Research Ethics.
Aktivitet: Tale eller præsentation › Foredrag og mundtlige bidrag
-
comité editorial de la revista Revista interamericana de educación, pedagogía y estudios culturales-RIIEP (Ekstern organisation)
Aktivitet: Medlemsskab › Medlemskab af udvalg, råd og nævn
-
Quelles universités et quels universalismes demain en Europe? Un dialogue avec les Amériques
Aktivitet: Tale eller præsentation › Foredrag og mundtlige bidrag
-
FRONTs undersøgelse af pensum/ curriculum workshop
Aktivitet: Deltagelse i eller arrangering af en begivenhed › Deltagelse i workshop, seminar og kursus
-
Democratic constraints: Experiences from the Global South
Aktivitet: Tale eller præsentation › Foredrag og mundtlige bidrag
-
Words, Tools and Privilege. Towards the Decolonization of Education
Aktivitet: Tale eller præsentation › Foredrag og mundtlige bidrag
-
Decolonization of knowledge and the university
Aktivitet: Tale eller præsentation › Foredrag og mundtlige bidrag
-
Theory of Science and the Decolonial Perspective.
Aktivitet: Tale eller præsentation › Foredrag og mundtlige bidrag
-
Rowman & Littlefield International (Forlag)
Aktivitet: Redaktionelt arbejde og fagfællebedømmelse › Peer reviewer/fagfællebedømmer af manuskripter › Forskning
-
Knowledge production, methodologies and decolonization.
Aktivitet: Tale eller præsentation › Foredrag og mundtlige bidrag
-
The Conditions that Make a Difference: Decolonial Historical Realism, the Researcher and the Process of Decolonization
Aktivitet: Tale eller præsentation › Foredrag og mundtlige bidrag
-
Publikationer
-
Race, Rights and Rebels: Alternatives to Human Rights and Development from the Global South
Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Forskning › peer review
-
The Conditions that Make a Difference: Decolonial Historical Realism and the Decolonization of Knowledge and Education
Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
-
The Meaning of Mandela: A Broader Canvas
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Anmeldelse › Forskning › peer review
-
Can Europeans Be Rational?
Publikation: Andet › Udgivelser på nettet - Net-publikation › Formidling
-
Pluriversalizing Europe: challenging belonging, revisiting history, disrupting homogeneity
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Pedagogy of Absence, Conflict, and Emergence: Contributions to the Decolonization of Education from the Native American, Afro-Portuguese, and Romani Experiences
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
De blinde pletter i verdensborgerens blik
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
‘Epistemic Coyotismo’, Transnational Collaboration and Interculturality. Decolonizing the Danish University
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Projekter
-
ALICE – Strange Mirrors, Unsuspected Lessons: Leading Europe to a new way of sharing the world experiences.
Projekter: Projekt › Forskning
-
Presse/medier
-
Hvorfor er mit pensum hvidt?
Presse/medie